افت دلار

با وجود آن که با بازگشایی تدریجی اقتصاد، شاخص‌های کلان اقتصادی وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند اما رئیس بانک مرکزی آمریکا گفته است چالش‌های کاملا محسوسی بر سر راه اقتصاد وجود دارد. جروم پاول چشم‌انداز اقتصاد آمریکا را کاملا نامطمئن دانست و افزود: همه چیز به این بستگی دارد که سرعت شیوع کرونا تا چه حد مهار شود و تلاش‌های دولت برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی تا چه حد موفق باشد.

داده های منتشرشده توسط وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد فعالیت‌های صنعتی این کشور در ماه ژوئن به میزان کاملا محسوسی تقویت شده و در حال بازگشت به سطوح قبل از بحران کرونا است. روند اشتغال‌زایی در بازار کار نیز کماکان مثبت باقی مانده و نرخ بیکاری رو به کاهش است.

از سوی دیگر با بازگشایی مجدد کسب و کارها شاهد اوج‌گیری شیوع کرونا بوده‌ایم و در برخی از نقاط چین محدودیت‌های رفت و آمدی مجددا به اجرا درآمده‌اند تا جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا که طبق اعلام مقامات بهداشتی چین دارای برخی رفتارهای متفاوت از ویروس اولیه آن است گرفته شود. طبق اعلام مقامات چینی ویروس کرونای جدید از طریق اروپا وارد چین شده است. در برخی از نقاط انگلیس و استرالیا نیز محدودیت‌هایی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر با بازگشایی مجدد کسب و کارها، شمار مبتلایان به کرونا در بزرگ ترین اقتصاد جهان بار دیگر رو به فزونی رفته است و این مساله چشم انداز نامطمئنی را پیش روی فعالان اقتصادی قرار داده است. نتایج یک نظرسنجی از مدیران مالی ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی که توسط دانشگاه یورک انجام شده است نشان می دهد اکثر آن ها نسبت به باقی ماندن سطح تقاضای مصرف کنندگان در سطوح پایین نگران‌اند.  

تاکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۸۶۰ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۵۶۲ هزار و ۸۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۱۳۶ هزار و ۶۷۱ نفر، برزیل با ۷۰ هزار و ۵۲۴ نفر، انگلیس با ۴۴ هزار و ۶۵۰ نفر، ایتالیا با ۳۴ هزار و ۹۳۸ نفر و مکزیک با ۳۴ هزار و ۱۹۱ نفر بوده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید


دیدگاه